Zdjęcia w tle

Posiadanie fanpage’a na Facebook’u to dla wielu firm możliwość zaistnienia w Internecie. Szczególnie wtedy, gdy jest on odpowiednio prowadzony. Oczywiście każda firma powinna mieć również swoją stronę www, powinna też posiadać konto w „Google Moje Firma”. Jednak to właśnie z Facebook’a korzysta olbrzymia liczba osób, które natrafić mogą na fanpage’a danej firmy przypadkiem. Zostać mogą jednak “na dłużej” – warto o to zadbać.

Porad dotyczących odpowiedniego prowadzenia fanpage’a jest niezliczona ilość. Kwestie te różnić się mogą w zależności od tego, jaką tematyką zajmuje się dana firma. Mimo to, niektóre porady tyczyć będą się każdego fanpage’a – niezależnie od tego, jakie treści są na nim publikowane. Dotyczą one m.in. „zdjęć w tle”. Grafiki te są pewnego rodzaju wizytówkami. Warto, by były one dodane odpowiednio, tak by zaciekawiły każdą odwiedzającą osobę. Przede wszystkim należy pamiętać o ich odpowiednich wymiarach. Choć zarządcy Facebook’a co jakiś czas zmieniają ustalenia dotyczące tych wymiarów, nie jest to olbrzymim problem. Gdy zauważymy, że dane „zdjęcie w tle” nie wyświetla się poprawnie, należy przygotować je jeszcze raz. Aktualnie należyte wymiary wynoszą: 820x312px – dla komputerów, 640x360px – dla telefonów i innych urządzeń mobilnych. Dodać można tylko jedną grafikę, warto więc, by dostosowana była ona do każdego sprzętu. Tutaj zaczynają się pierwsze trudności, gdyż osoby korzystające z komputerów stacjonarnych będą widziały mniejszy obszar dodanego zdjęcia, niż te osoby, które korzystają z urządzeń mobilnych. Należy więc przygotować takie zdjęcie, które nie straci swojej „wartości” wtedy, gdy nie będzie widoczne w całości. Najlepiej, gdy będzie ono miało wymiar: 820x461px. Przy tworzeniu „zdjęć w tle” skorzystać można z pomocy
fb.com/GrafikiNaFP.
Na fanpage’u tym znaleźć można aktualne informacje dotyczące wielkości grafik, które umieszcza się na Facebook’u. Zarządcy fanpage’y często denerwują się, że dodane przez nich „zdjęcie w tle” straciło swoją wspaniałą jakość. Nie jest to jednak ich wina. Odpowiada za to portal, gdyż chce, by dodane zdjęcia zajmowały mniej miejsca. Przy tworzeniu “zdjęcia w tle” przede wszystkim pamiętać trzeba o jego odpowiednich wymiarach… jednak nie tylko. Ważne jest również to, w jakim formacie zostanie dodana grafika. Jeśli nie są widoczne na niej napisy, najlepiej skorzystać z formatu .jpg. Jeśli jednak widoczne na grafice są napisy, czy też logo, powinna być ona dodana w formacie .png. Dodane zdjęcie powinno być również skompresowane w odpowiednim programie, np. Adobe Photoshop. Podczas zmiany jakości w programie graficznym, mamy możliwość ustawienia jak bardzo ona się zmniejszy. Jednak przy tak małych formatach, jak „zdjęcie w tle” na Facebook’u, spadek tej jakości nie będzie zbyt mocno widoczny! Lecz tylko wtedy, gdy użyjemy do tego programu graficznego, który zadba o to, by „waga” danego zdjęcia diametralnie się zmniejszyła, i o to, by przy tym jego jakość diametralnie się nie zmniejszyła.

Odnośnie treści, które widoczne mają być na zdjęciu w tle, nie ma żadnych ograniczeń. Ograniczenia tyczą się tylko i wyłącznie zdjęć, które chcemy wykorzystać do reklamy sponsorowanej. W wypadku, gdy chcemy jakąkolwiek grafikę do takiej reklamy zastosować, warto skorzystać ze strony fb.com/ads/tools/text_overlay. Za jej pomocą sprawdzić można czy na danym zdjęciu nie ma zbyt dużej ilości tekstu. Od pewnego czasu zamiast „zdjęcia w tle” na fanpage’u, ustawić można „wideo w tle”. Może mieć ono od 20 do 90 sekund, i można ustawić, by się zapętlało. Wideo jako „zdjęcie w tle” odtwarzane jest bez dźwięku. Można również ustawić miniaturkę, która wyświetlana będzie np. wtedy, gdy film z jakiegoś powodu nie zostanie załadowany. Zamiast jednego „zdjęcia w tle”, ustawić można również pokaz slajdów. Wstawić do niego można maksymalnie 5 grafik. Można również skorzystać z pomocy Facebook’a, który wybierze grafiki z tych dodanych na fanpage’a – na podstawie ich popularności. W tym wypadku warto jednak pamiętać o tym, że grafiki te powinny mieć odpowiednie wymiary – idealne będą te: 820x461px.

Facebook często zmienia dane standardy, jednak dobrze jest śledzić te zmiany, i dostosowywać się do nich. Wpłynie to na lepszy odbiór treści widocznych na fanpage’u, a to przełoży się na większą aktywność użytkowników na nim. Opisywane rady oczywiście stosować można nie tylko na stronach firmowych. Przydać się one mogą zarządcom wszystkich fanpage’y!

Facebook



Zostaw numer telefonu. Oddzwonimy.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu telefonicznego. Szczegóły w Polityce prywatności.