Świat mediów społecznościowych

Mnóstwo osób, w każdym wieku, posiada konta w mediach społecznościowych – służą one m.in. do komunikowania się z innymi ludźmi, ale posiadają jeszcze olbrzymią ilość innych funkcji. Ciężko znaleźć nastolatka, który nie posiada profilu na Facebook’u; wiele starszych osób również doceniło jakie dobra ze sobą niesie. Jednak Facebook to nie jedyne miejsce w sieci, w którym można umieszczać informacje związane z sobą. Istnieje jeszcze mnóstwo innych stron/ aplikacji, które pozwalają „pokazać się” światu. Do tych najpopularniejszych zaliczają się jeszcze: Instagram, Snapchat. Docenione zostały one, tak jak i oczywiście Facebook, również przez firmy, które od lat korzystają z nich w mniejszy, czy też większy sposób. Pozwala to im m.in. na zwiększenie promocji. Tworząc kampanie reklamowe, należy ustalić do jakiej grupy docelowej chce się trafić – nie inaczej jest w przypadku wymienionych mediów. Każde z nich ma grupę wiernych użytkowników, których wyróżnić można ze względu na wiek. Oczywiście konto np. na Instagramie posiadać może starsza pani, jak i jej wnuczek, ale to z pewnością on będzie tam bardziej aktywny.

Firmy, czy też osoby, które chcą dotrzeć z reklamą do osób w wieku 13 – 17 lat, powinny przede wszystkim wykorzystać Snapchat’a oraz Instagram’a. Z większości funkcji tych mediów korzystać można tylko i wyłącznie przy użyciu telefonu. Osoby, które mają zainstalowane te aplikacje na swoich smartfonach, mogą udostępniać zdjęcia, czy też filmy znajomym; oglądają oni tam również materiały, które udostępnione zostały np. przez ich idoli. Obie aplikacje mają mnóstwo podobnych funkcji, jednak mocno się też różnią. Nie warto zastanawiać się, którą z nich wybrać – najlepiej korzystać z obu na raz:)

Do osób w wieku 18 – 24 lata doskonale będzie można dotrzeć za pomocą Facebook’a, ale korzystają one równie często z Instagram’a i Snapchat’a. Facebook oferuje wiele funkcji, które dwie wymienione aplikacje nie posiadają, więc nikt nie chce z niego rezygnować. Jednak w dobie wszechobecnych „selfie” to właśnie na „Insta” i „Snapie” ląduje mnóstwo zdjęć, czy też filmików 🙂

Osoby w wieku 25 – 34 lat najbardziej kochają Facebook’a. Uwielbiają one możliwość łatwego kontaktu ze znajomymi, którą „Fejs” oferuje, i chętnie korzystają z innych funkcji, które są na nim dostępne. Jeśli decydują się one na korzystanie dodatkowo z innych mediów społecznościowych, to przeważnie jest to Instagram 😀

Użytkownicy Internetu, którzy posiadają ponad 35 lat, jeśli korzystają z mediów społecznościowych, to to jest to najczęściej Facebook’a. Rzadko decydują się one na korzystanie z innych mediów. Z pewnością dlatego, że rozpoczynały one przygodę z nimi przy użyciu komputerów, zrodziło to więc przyzwyczajenie. Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, Instagram i Snapchat to aplikacje, z których głównie korzysta się za pomocą telefonów.

Jak można zauważyć, to Facebook jest najpopularniejszym „miejscem w sieci”; jednak, by zwiększyć w niej swoją widoczność, warto korzystać z trzech przedstawionych narzędzi na raz. Należy jednak pamiętać, żeby treści, które są dzięki nim publikowane, były odpowiednio przygotowane odpowiednio dla danych grup wiekowych

Facebook



Zostaw numer telefonu. Oddzwonimy.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu telefonicznego. Szczegóły w Polityce prywatności.