
Świat mediów społecznościowych
Mnóstwo osób, w każdym wieku, posiada konta w mediach społecznościowych – służą one m.in. do komunikowania się z innymi ludźmi, ale posiadają jeszcze olbrzymią ilość innych funkcji. Ciężko znaleźć nastolatka, który nie posiada profilu na Facebook’u; wiele starszych osób również doceniło jakie dobra ze sobą niesie. Jednak Facebook to nie jedyne miejsce w sieci, w którym można umieszczać informacje związane z sobą. Istnieje jeszcze mnóstwo innych stron/ aplikacji, które pozwalają „pokazać się” światu. Do tych najpopularniejszych zaliczają się jeszcze: Instagram, Snapchat. Docenione zostały one, tak jak i oczywiście Facebook, również przez firmy, które od lat korzystają z nich w mniejszy, czy też większy sposób. Pozwala to im m.in. na zwiększenie promocji. Tworząc kampanie reklamowe, należy ustalić do jakiej grupy docelowej chce się trafić – nie inaczej jest w przypadku wymienionych mediów. Każde z nich ma grupę wiernych użytkowników, których wyróżnić można ze względu na wiek. Oczywiście konto np. na Instagramie posiadać może starsza pani, jak i jej wnuczek, ale to z pewnością on będzie tam bardziej aktywny.
Firmy, czy też osoby, które chcą dotrzeć z reklamą do osób w wieku 13 – 17 lat, powinny przede wszystkim wykorzystać Snapchat’a oraz Instagram’a. Z większości funkcji tych mediów korzystać można tylko i wyłącznie przy użyciu telefonu. Osoby, które mają zainstalowane te aplikacje na swoich smartfonach, mogą udostępniać zdjęcia, czy też filmy znajomym; oglądają oni tam również materiały, które udostępnione zostały np. przez ich idoli. Obie aplikacje mają mnóstwo podobnych funkcji, jednak mocno się też różnią. Nie warto zastanawiać się, którą z nich wybrać – najlepiej korzystać z obu na raz:)
Do osób w wieku 18 – 24 lata doskonale będzie można dotrzeć za pomocą Facebook’a, ale korzystają one równie często z Instagram’a i Snapchat’a. Facebook oferuje wiele funkcji, które dwie wymienione aplikacje nie posiadają, więc nikt nie chce z niego rezygnować. Jednak w dobie wszechobecnych „selfie” to właśnie na „Insta” i „Snapie” ląduje mnóstwo zdjęć, czy też filmików 🙂
Osoby w wieku 25 – 34 lat najbardziej kochają Facebook’a. Uwielbiają one możliwość łatwego kontaktu ze znajomymi, którą „Fejs” oferuje, i chętnie korzystają z innych funkcji, które są na nim dostępne. Jeśli decydują się one na korzystanie dodatkowo z innych mediów społecznościowych, to przeważnie jest to Instagram 😀
Użytkownicy Internetu, którzy posiadają ponad 35 lat, jeśli korzystają z mediów społecznościowych, to to jest to najczęściej Facebook’a. Rzadko decydują się one na korzystanie z innych mediów. Z pewnością dlatego, że rozpoczynały one przygodę z nimi przy użyciu komputerów, zrodziło to więc przyzwyczajenie. Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, Instagram i Snapchat to aplikacje, z których głównie korzysta się za pomocą telefonów.
Jak można zauważyć, to Facebook jest najpopularniejszym „miejscem w sieci”; jednak, by zwiększyć w niej swoją widoczność, warto korzystać z trzech przedstawionych narzędzi na raz. Należy jednak pamiętać, żeby treści, które są dzięki nim publikowane, były odpowiednio przygotowane odpowiednio dla danych grup wiekowych