Spójny wizerunek to podstawa! Identyfikacja wizualna w praktyce

Klienci przeglądający strony firmowe bądź profile w mediach społecznościowych często łapią się za głowę. Czego tam nie ma! Po prostu kolorowe jarmarki, przaśny styl, brak jakiegokolwiek pomysłu na markę. A to błąd! Trzeba zadbać, by wszystkie wizualizacje marki w sieci tworzyły spójną, przyjemną dla oka całość.

No dobrze, ale dlaczego jest to tak ważne? Po pierwsze: żadna tajemnica w tym, że kupujemy oczami. Podoba nam się to, co ładne, ale i profesjonalnie podane, nawet jeśli mówimy nie tyle o samym produkcie, co o marce czy firmie. Klienci chcą dostać informacje dobrze opakowane, konkretne, gustowne, bez popadania ze skrajności w skrajność – czyli w nazbyt przaśny, jarmarczny styl albo w maksymalny minimalizm :). Odpowiednie wizerunek przekłada się też na postrzeganie marki, nie tylko przez klientów, ale też przez kontrahentów. Podpowiemy, jak zadbać o identyfikację wizualną w sieci, niezależnie od tego, czym się zajmujesz i gdzie prezentujesz swoją firmę.

Zacznij od logo

To element, który najbardziej kojarzy się z firmą. A bardzo często logo w każdym miejscu jest inne – ma inny rozmiar, czasem i kształt, jest zapisane w innym formacie. Tymczasem jednym z najważniejszych kroków do zbudowania spójnej identyfikacji wizualnej jest zadbanie o to, by logo w każdym miejscu, niezależnie od tego, gdzie jest prezentowane było takie samo – czy to na firmowej stronie, na katalogu do pobrania, w mediach społecznościowych. Warto też sprawdzić, jak logo wyświetla się na urządzeniach mobilnych.

Kolory na swoim miejscu

Kolorystyka, z jaką wiąże się dana marka czy firma również jest niezwykle ważna – o czym świadczą duże biznesy, których produkty jednoznacznie kojarzą nam się z jednym kolorem. Warto pójść w tym kierunku i wyciągać, np. z logo barwy, które będą charakterystyczne dla Twojej marki. I taką kolorystyką posługiwać się wszędzie – na stronie internetowej, w grafikach, tabelach, social mediach, a nawet zdjęciach. Po pierwsze – dzięki temu całość będzie prezentować się bardzo profesjonalnie. Po drugie – Twoje produkty bądź usługi skojarzą się klientom z jednym kolorem bądź z połączeniem barw, co znacząco wpłynie na ich rozpoznawalność w sieci i nie tylko.

Zdjęcia i grafiki w jednym stylu

Skoro mowa o identyfikacji wizualnej, to nie można zapomnieć o tak ważnych elementach wizualnych, jakim są fotografie, grafiki i tabele. Umieszczamy je na stronie internetowej, w katalogach online, w mediach społecznościowych. Są wszechobecne – zatem warto zadbać, by były tworzone w jednym stylu. Wystarczy spojrzeć na profile znanych marek w social mediach – wszystkie zdjęcia i grafiki są bardzo podobnie wykonywane. Utrzymane w jednym stylu, kolorystyce, motywie. Dzięki temu są o wiele bardziej profesjonalne, a przy tym i estetyczne.

Czcionka i inne elementy

Niby taka banalna rzecz – czcionka, w jakiej zostało napisane logo czy hasło reklamowe. Jak taki drobiazg może wpływać na postrzeganie całej marki? A może – bo jeśli cała strona internetowa mieni się różnymi odmianami fontów, jeśli czcionki na grafikach, w tabelach i tekstach nie są identyczne to robi się z tego jeden wielki miszmasz, który odrzuca klientów. Niedopasowane do marki czy działalności firmy również nie działają na naszą korzyść. Warto więc i tę kwestię uporządkować. Dobrym pomysłem będzie również ujednolicenie buttonów znajdujących się na stronie www, w landing page, mailingu czy w social mediach.

Buduj swój wizerunek w sieci

Identyfikacja wizualna to ważna rzecz. Sam się o tym przekonasz, kiedy zdecydujesz się na zmiany. Przecież przysłowie „jak Cię widzą, tak Cię piszą” nie powstało bez niczego. I odnosi się nie tylko do wyglądu ludzi, ale i rzeczy czy nawet właśnie stron internetowych, grafik czy profili w mediach społecznościowych. Spójny wizerunek sprawi, że klienci chętniej będą korzystać z Twoich produktów i usług, łatwiej Cię rozpoznają i pozostawią w świadomości. To z kolei przełoży się na większy zysk, popularność w branży i poza nią oraz na wiele innych, dodatkowych korzyści!

 

Facebook



Zostaw numer telefonu. Oddzwonimy.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu telefonicznego. Szczegóły w Polityce prywatności.