Reklama na Instagramie – czy to się opłaca?

Reklamy na Facebooku stały się dla wszystkich firm czymś normalnym, standardem wybieranym przy prowadzeniu kampanii marketingowych. Instagram nie jest jednak tak kuszącą platformą reklamową jak flagowy portal Marka Zuckerberga. Czy słusznie? Niekoniecznie, bo reklama na Instagramie może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Po pierwsze, wielu użytkowników Facebooka przenosi się na Instagrama. Coraz mniej tam młodych, gniewnych (którzy przenoszą się na Snapchata), a coraz więcej osób z różnych grup wiekowych. Bez względu więc na rodzaj prowadzonego biznesu można szukać tam swojej grupy docelowej i do niej trafiać. Z racji mniejszej konkurencji na Instagramie szanse na skuteczność reklamy dodatkowo rosną.

Co ważne, na Instagramie można zakładać konta firmowe, które mają takie same możliwości, jak prywatni użytkownicy, a zyskują wiele innych dodatkowych profitów. Z kontem na Instagramie można połączyć facebookowe konto firmowe i w ustawieniach przekształcić konto na Instagramie w profil biznesowy.

W opisie profilu istnieje możliwość dodania przycisku kontaktowego, uzyskujemy także wgląd w statystyki, można też zbierać dane użytkowników, takie jak wiek, płeć i lokalizacja. Poza tym konto firmowe ma te same uprawnienia jak użytkownik i może dodawać posty i relacje, odpowiadać na nie i przekazywać je dalej. Ciekawą opcją jest także znane już z Facebooka prowadzenie transmisji na żywo.

Użytkownicy Instagrama lubią oglądać relacje zamieszczone na Insta Stories. To także doskonałe miejsce na zamieszczenie tam swojej reklamy – Instagram daje możliwość promowania tam swoich zdjęć i wideo streamów. Pomiędzy kolejnymi relacjami użytkownikowi wyświetli się Twoja reklama, w sposób naturalny przyciągnie więc jego uwagę i pozwoli przejść na stronę firmy czy sklepu.

Nowością na Instagramie jest możliwość tworzenia tzw. karuzeli, czyli umieszczania kilku (do maksymalnie 10) zdjęć lub filmów w jednym poście. To doskonała możliwość na zaprezentowanie swojej oferty i poszczególnych usług w jednym sponsorowanym poście zamiast w kilku osobnych.

Wielu przedsiębiorców uważa, że Instagram nie jest odpowiednim miejscem do promowania swoich usług. Ten portal przestał jednak być wirtualnym albumem, a stał się czymś zdecydowanie większym. To druga, po Facebooku, tak popularna platforma społecznościowa. I warto jej fenomen wykorzystać, zwłaszcza że konkurencja jest mniejsza, a sposoby reklamowania się analogiczne do tych na Facebooku – znanych i przetestowanych.

Facebook



Zostaw numer telefonu. Oddzwonimy.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu telefonicznego. Szczegóły w Polityce prywatności.