Pojedynek contentu. Infografika vs ebook – które rozwiązanie wybrać?

Współczesny marketing daje nam wiele możliwości, by dotrzeć do klienta. Tworzymy blogi, pozycjonujemy się w wyszukiwarkach, zakładamy profile firmowe w social mediach, publikujemy artykuły sponsorowane w zaprzyjaźnionych serwisach. Coraz większą rolę w marketingu internetowym odgrywa treść – wysokiej jakości, merytoryczna i podana w atrakcyjnej wizualnie formie.

Nic zatem dziwnego, że wiele firm stawia na tworzenie infografik i ebooków, które mają nie tylko zachęcić klienta do zakupu czy skorzystania z usługi, ale także zaciekawić go nową wiedzą i zapoznać z markę. Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i każde pasuje do innej branży i trafia do nieco innej grupy docelowej. Na co więc postawić – na infografiki czy ebooki?

Infografika, czyli wiedza w pigułce

Infografika to, najprościej mówiąc, graficzna wizualizacja informacji, danych i wiedzy, która ma na celu  przekazywanie tych treści w możliwie najbardziej przystępny i jasny sposób. Dane są wizualizowane i projektowane tak, by ich zrozumienie nie zajęło wiele czasu i odpowiadało na najważniejsze pytania. Można tworzyć następujące rodzaje infografik:

  •         oparte na danych statystycznych,
  •         bazujące na osi czasu,
  •         oparte o procesy, np. postępowania, tworzenia itp.,
  •         dotyczące lokalizacji i geografii.

Ebook – poradnik dostępny online

Ebooki, czyli książki w wersji elektronicznej służą do przekazania większej ilości wiedzy. Mogą występować jako katalogi produktów ze szczegółowymi opisami, poradniki, broszury czy foldery. Łączą sporą dawkę treści z grafiką, tabelami czy mapami. Firmy tworzące ebooki jawią się jako bardziej profesjonalne, mają szansę na zbudowanie zaufania i trwałej więzi z klientem.

Zalety i zastosowanie infografik

Infografikę można stosować każda marka, niezależnie od branży, w której działa. Zawsze znajdą się jakieś ciekawe dane czy wartości, które można przedstawić za pomocą takiej wizualnej mapy myśli. Dlaczego ma to tak duże znaczenie dla marketingu?

  • Wizualnie wyrażone dane są łatwiej przyswajalne,
  • większość odbiorców do wzrokowcy, graficznie przedstawione informacje zapadają im szybciej w pamięć,
  • w social mediach większą rolę odgrywają obrazy – to one są o wiele częściej udostępniane dalej i wzbudzają więcej reakcji,
  • logo dodane do infografiki zwiększa rozpoznawalność marki,
  • infografiki pozwalają na występowanie w roli eksperta, co zwiększa postrzeganie firmy jako bardziej profesjonalnej,
  • w infografice można zamieścić informacje o swojej marce, usłudze czy swoim produkcie, łatwiej tam wrzucić także link do swojej strony.

Dla kogo infografika? Infografiki sprawdzają się przede wszystkim w mediach społecznościowych – warto je zamieszczać na swoich profilach, zachęcając odbiorców do podawania ich dalej, dzielenia się opiniami na temat przygotowanych danych.

Zalety i zastosowanie ebooków

Ebook daje możliwość przygotowania solidnej dawki wiedzy, która nie zmieści się we wpisie na Facebooku czy w poście na blogu. To z kolei sprawia, że klienci mogą znaleźć cenne dla siebie informacje, opierając się tylko na jednym źródle. Dlaczego jeszcze warto stosować ebooki?

  • Sprawiają, że firma prezentuje się jako ekspert i lider opinii w swojej branży,
  • klienci doceniają zaangażowanie firmy na przygotowanie takiej dawki merytorycznej wiedzy,
  • w ebooku można zamieścić odnośniki do swoich stron czy blogów firmowych,
  • takie poradniki można wysyłać klientom jako podziękowanie za zostawienie swoich danych kontaktowych,
  • ebooki można umieścić też w social mediach, ciekawe treści bardzo szybko będą rozchodzić się po sieci.

Dla kogo ebook? Ebooki muszą być ciekawe, poruszać często wyszukiwane kwestie, być solidną, merytoryczną pigułą wiedzy, odpowiadać na najważniejsze pytania szczegółowo i wyczerpującą. Mogą to być:

  •         raporty,
  •         analizy,
  •         badania,
  •         poradniki,
  •         wywiady,
  •         zbiory cytatów,
  •         opisy działania produktów czy usług,
  •         katalogi,
  •         przewodniki,
  •         aktualności i trendy.

Dziel się wiedzą klientami

Warto docierać do nowych klientów na różne sposoby. Infografiki i ebooki są jednymi z nich. Dzięki przekazaniu wiedzy nie tylko zapadnie się im w pamięci, ale i subtelny sposób nakłoni do skorzystania z jakiejś usługi czy konkretnego produktu. A to już najbardziej policzalna i opłacalna korzyść!

Facebook



Zostaw numer telefonu. Oddzwonimy.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu telefonicznego. Szczegóły w Polityce prywatności.