Zdjęcia w tle

Posiadanie fanpage’a na Facebook’u to dla wielu firm możliwość zaistnienia w Internecie. Szczególnie wtedy, gdy jest on odpowiednio prowadzony. Oczywiście każda firma powinna mieć również swoją stronę www, powinna też posiadać konto w „Google Moje Firma”. Jednak to właśnie z Facebook’a korzysta olbrzymia liczba osób, które natrafić mogą na fanpage’a danej firmy przypadkiem. Zostać mogą jednak “na dłużej” – warto o to zadbać.

Porad dotyczących odpowiedniego prowadzenia fanpage’a jest niezliczona ilość. Kwestie te różnić się mogą w zależności od tego, jaką tematyką zajmuje się dana firma. Mimo to, niektóre porady tyczyć będą się każdego fanpage’a – niezależnie od tego, jakie treści są na nim publikowane. Dotyczą one m.in. „zdjęć w tle”. Grafiki te są pewnego rodzaju wizytówkami. Warto, by były one dodane odpowiednio, tak by zaciekawiły każdą odwiedzającą osobę. Przede wszystkim należy pamiętać o ich odpowiednich wymiarach. Choć zarządcy Facebook’a co jakiś czas zmieniają ustalenia dotyczące tych wymiarów, nie jest to olbrzymim problem. Gdy zauważymy, że dane „zdjęcie w tle” nie wyświetla się poprawnie, należy przygotować je jeszcze raz. Aktualnie należyte wymiary wynoszą: 820x312px – dla komputerów, 640x360px – dla telefonów i innych urządzeń mobilnych. Dodać można tylko jedną grafikę, warto więc, by dostosowana była ona do każdego sprzętu. Tutaj zaczynają się pierwsze trudności, gdyż osoby korzystające z komputerów stacjonarnych będą widziały mniejszy obszar dodanego zdjęcia, niż te osoby, które korzystają z urządzeń mobilnych. Należy więc przygotować takie zdjęcie, które nie straci swojej „wartości” wtedy, gdy nie będzie widoczne w całości. Najlepiej, gdy będzie ono miało wymiar: 820x461px. Przy tworzeniu „zdjęć w tle” skorzystać można z pomocy
fb.com/GrafikiNaFP.
Na fanpage’u tym znaleźć można aktualne informacje dotyczące wielkości grafik, które umieszcza się na Facebook’u. Zarządcy fanpage’y często denerwują się, że dodane przez nich „zdjęcie w tle” straciło swoją wspaniałą jakość. Nie jest to jednak ich wina. Odpowiada za to portal, gdyż chce, by dodane zdjęcia zajmowały mniej miejsca. Przy tworzeniu “zdjęcia w tle” przede wszystkim pamiętać trzeba o jego odpowiednich wymiarach… jednak nie tylko. Ważne jest również to, w jakim formacie zostanie dodana grafika. Jeśli nie są widoczne na niej napisy, najlepiej skorzystać z formatu .jpg. Jeśli jednak widoczne na grafice są napisy, czy też logo, powinna być ona dodana w formacie .png. Dodane zdjęcie powinno być również skompresowane w odpowiednim programie, np. Adobe Photoshop. Podczas zmiany jakości w programie graficznym, mamy możliwość ustawienia jak bardzo ona się zmniejszy. Jednak przy tak małych formatach, jak „zdjęcie w tle” na Facebook’u, spadek tej jakości nie będzie zbyt mocno widoczny! Lecz tylko wtedy, gdy użyjemy do tego programu graficznego, który zadba o to, by „waga” danego zdjęcia diametralnie się zmniejszyła, i o to, by przy tym jego jakość diametralnie się nie zmniejszyła.

Odnośnie treści, które widoczne mają być na zdjęciu w tle, nie ma żadnych ograniczeń. Ograniczenia tyczą się tylko i wyłącznie zdjęć, które chcemy wykorzystać do reklamy sponsorowanej. W wypadku, gdy chcemy jakąkolwiek grafikę do takiej reklamy zastosować, warto skorzystać ze strony fb.com/ads/tools/text_overlay. Za jej pomocą sprawdzić można czy na danym zdjęciu nie ma zbyt dużej ilości tekstu. Od pewnego czasu zamiast „zdjęcia w tle” na fanpage’u, ustawić można „wideo w tle”. Może mieć ono od 20 do 90 sekund, i można ustawić, by się zapętlało. Wideo jako „zdjęcie w tle” odtwarzane jest bez dźwięku. Można również ustawić miniaturkę, która wyświetlana będzie np. wtedy, gdy film z jakiegoś powodu nie zostanie załadowany. Zamiast jednego „zdjęcia w tle”, ustawić można również pokaz slajdów. Wstawić do niego można maksymalnie 5 grafik. Można również skorzystać z pomocy Facebook’a, który wybierze grafiki z tych dodanych na fanpage’a – na podstawie ich popularności. W tym wypadku warto jednak pamiętać o tym, że grafiki te powinny mieć odpowiednie wymiary – idealne będą te: 820x461px.

Facebook często zmienia dane standardy, jednak dobrze jest śledzić te zmiany, i dostosowywać się do nich. Wpłynie to na lepszy odbiór treści widocznych na fanpage’u, a to przełoży się na większą aktywność użytkowników na nim. Opisywane rady oczywiście stosować można nie tylko na stronach firmowych. Przydać się one mogą zarządcom wszystkich fanpage’y!

Facebook