Ślepota banerowa

Każdego dnia „atakowani” jesteśmy mnóstwem reklam, które pochodzą ze źródeł różnego rodzaju. Spotkać można się z nimi m.in. w telewizji, na ulicy, w gazecie, czy też w Internecie. To właśnie Internet stworzył możliwości do olbrzymiej promocji, jednocześnie przy stosunkowo niewielkim wkładzie finansowym. Jednak to właśnie również przez Internet powstało stwierdzenie „ślepota banerowa”.

Pomimo tego, że Internet pozwala na wiele bardzo zróżnicowanych form promocji, to jedną z najczęściej używanych jest ta związana z umieszczeniem banerów reklamowych na stronach www. Z pewnością jest to spowodowane tym, że metoda ta należy do szybkich i prostych. Jednak czy jest skuteczna? Stwierdzenie „ślepota banerowa” oznacza, że większość ludzi nie zwraca uwagi na te elementy stron internetowych, które wyglądem przypominają reklamy. Wpływa na to z pewnością fakt, że często treści na banerach reklamowych nie są związane z tymi, które widoczne są na danej stronie internetowej. Negatywnie na odbiór reklamy wpływają również te treści, które pojawiają się na środku ekranu, i które trudno jest zamknąć. Irytują one ludzi, przez co skutecznie zniechęcają do zapoznania się z nimi. Na to, że mnóstwo ludzi nie reaguje na jakiekolwiek reklamy ma również wpływ fakt, że widzimy ich mnóstwo co dzień, przez co są stają się monotonne i nużące. Mimo to, banery reklamowe mogą być skuteczne w promocji. Warto jednak pamiętać, by treści na nich były dopasowane do tych, które widoczne są na danej stronie internetowej. To pozwoli dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej. Reklamy na stronach internetowych nie powinny być bardzo krzykliwe, gdyż to często powoduje u potencjalnego odbiorcy negatywne odczucie. Nachalność budzi przecież odrzucenie w wielu aspektach życia. Dobrym rozwiązaniem jest, by reklama wyglądała jak część np. artykuły, czy relacji. Odwiedzający daną stronę internetową zapoznają się z nią, gdyż nie będą spodziewali się, że to właśnie reklama. Warto pamiętać również o tym, że każda treść reklamowa powinna wzbudzać zainteresowanie, ciekawość, tak by użytkownik chciał bliżej zapoznać się z reklamowanymi elementami.

„Ślepota banerowa” to zjawisko występujące u większości osób korzystających z Internetu. Warto o nim pamiętać, gdy tworzy się wszelakie kampanie reklamowe.

Facebook