Jak zoptymalizować title tag? 16 sposobów na tytuł strony

Co to jest title tag i dlaczego jest Ci potrzebny?

Title tag to specjalny rodzaj znacznika, który zawiera tytuł danej strony. Przede wszystkim jest to informacja, zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarki, o czym traktuje dana podstrona. Dzięki temu użytkownik może szybko ocenić, czy trafił na podstronę, która go interesuje. Roboty wyszukiwarek na podstawie tytułu strony rejestrują, jaka jest tematyka strony. Dlatego warto w tym tagu umieścić najważniejsze dla danej podstrony słowa kluczowe.

Gdzie pojawia się tytuł Twojej strony?

Title tag jest widoczny w kilku dość istotnych miejscach. Przede wszystkim znajdziesz go w wynikach wyszukiwania (SERP – ang. Search Engine Results Page). Widząc swoją stronę w SERPach, tytuł strony będzie pierwszą, rzucającą się w oczy informacją, tak jak widać to poniżej.

Kolejne miejsce, w którym pojawia się title tag, to belka tytułowa w przeglądarce. Wygląda to tak, jak na obrazku poniżej.

Tytuł strony wyświetla się również w Ulubionych, jeśli dodasz daną podstronę do tej zakładki w swojej przeglądarce. Pojawi się także w social mediach, jeśli Ty lub ktoś inny udostępni link do Twojej strony.

Czy title tag jest Ci w ogóle potrzebny?

Odwieczne pytanie w zakresie optymalizacji strony: czy to jest konieczne? Oczywiście, że nie. Nikt nie zmusi Cię do stosowania takich, a nie innych elementów. Jednak jakich efektów możesz się spodziewać, stosując zasady całkowicie wybiórczo? Przyjmij więc, że TAK – tytuł strony jest Ci potrzebny 🙂 Niesie on ze sobą pewien potencjał, nie warto go marnować.

Jak już pisaliśmy, roboty zwracają uwagę na zwarte w title tagu słowa kluczowe. Na tej podstawie decydują o tematyce podstrony. Zadbaj więc o to, aby przekazać im klarowną informację. Nieprawidłowa konstrukcja tytułu strony lub jego pominięcie to informacja dla użytkowników i robotów, że nie zadbałeś o pierwsze wrażenie swojej strony. Być może tak samo będziesz dbał o klienta.

Jak zatem poprawnie skonstruować tytuł strony?

Skoro już ustaliliśmy, że warto umieścić na stronie zoptymalizowane title tagi, musimy teraz ustalić, na czym w zasadzie polega ich optymalizacja. Poniżej przedstawiamy klika rad, które rzucą trochę światła na ten temat.

1. Standardowo tytuł powinien mieć ok. 60 znaków długości. Musi być krótki, aczkolwiek treściwy.
2. Ważne słowa umieść raczej na początku tytułu.
3. Używaj dużych i małych liter tak jak w zdaniu.
4. Nie używaj znaków specjalnych. Możesz zastosować znaki: – | > =>
5. Użyj słów kluczowych odpowiednich dla danej podstrony.
6. Nazwę firm wstaw raczej na końcu title tagu, szczególnie jeśli nie jest ona jeszcze zbyt popularna. Jeśli jednak wolisz promować markę, a nie konkretną usługę czy produkt, to umieść nazwę firmy na początku.
7. Tytuł musi korespondować z zawartością strony.
8. Frazy z title tag wykorzystaj także w nagłówkach H1 i H2 oraz w treści.
9. Każdy tytuł strony powinien być unikalny.
10. Nie zostawiaj tytułów, które niewiele mówią o danej podstronie, np. Home, Oferta, O mnie.
11. Jeśli chodzi o artykuły czy listy stronicowe, poszczególne tytuły możesz wyróżnić dodając do nich na przykład wyrażenie „strona 3”.
12. W przypadku produktów na sklepie internetowym do tytułów dodaj ich atrybuty: kolory, wymiary, materiał, z jakiego są wykonane. Dzięki temu unikniesz duplikatów title tag.
13. Jeśli Twoja firma to biznes lokalny, dodaj do tytułu nazwę miasta, w którym działasz.
14. Jeżeli dla Twojego słowa kluczowego występują różne synonimy, wykorzystaj ten najbardziej popularny. Możesz sprawdzić to w wyszukiwarce.
15. Liczby zapisuj cyfrowo, nie słownie.
16. Skorzystaj z pomocy takich jak Google AdWords czy Google Trends.

Jakich błędów powinieneś unikać przy tworzeniu title tag?

Oprócz tego, co warto robić przy tworzeniu tytułów stron, dobrze jest pamiętać także o tym, czego unikać.

Jakich błędów powinieneś się wystrzegać?
Nie twórz stron bez tytułów. Google na pewno nada im własny tytuł i z pewnością nie będzie on zbyt oryginalny.
Nie twórz duplikatów tytułów.
Nie marnuj miejsca na mało istotne słowa.
Nie przesadzaj ze słowami kluczowymi, od przybytku głowa jednak czasem boli.
Dane słowo kluczowe zastosuj w tytule tylko raz, nie wstawiaj tego samego słowa odmienionego prze przypadki czy w innej liczbie. Dla wyszukiwarki to wciąż to samo słowo.
Unikaj kanibalizacji słów kluczowych – każda podstrona powinna być zoptymalizowana pod inną frazę.
Nie wstawiaj do tytułu strony zbyt dużo przecinków, może być wtedy postrzegany jako spam.

Tak mniej więcej prezentowałoby się kilka podstawowych rad w temacie tytułów stron. Jeśli chcesz stworzyć nową stronę internetową, ale nie masz pomysłu na title tagi, to nie musisz się tym kompletnie przejmować. Zamawiając stronę u nas, otrzymujesz GRATIS wstępna optymalizację strony, czyli między innymi prawidłowe tytuły stron. Zapraszamy do kontaktu!

Facebook