Geotargetowanie – jak może Ci pomóc w marketingu internetowym?

Towary, usługi, reklamy zalewają nas z każdej strony. Nic więc dziwnego, że chcemy dotrzeć szybko do konkretnej informacji, która nas w danej chwili interesuje. I tak samo jest z Twoim klientem. Szuka on produktu, usługi czy informacji, która jest do niego odpowiednio dopasowana. Właśnie dlatego firmy starają się precyzyjnie segmentować odbiorców swojej oferty. To daje im znacznie większe szanse na dotarcie do nich. Jednym z kryteriów takiej segmentacji jest położenie Twojego potencjalnego klienta. I tu do gry wchodzi geotargetowanie, które podobno wykorzystywane jest przez niecałe 7% polskich przedsiębiorców. Wykorzystaj tę przewagę w marketingu internetowym!

Geotargetowanie pozwala Ci dotrzeć do klienta, który zainteresowany jest daną usługą lub produktem w określonej lokalizacji. Oznacza to, że dopasowujesz swoją ofertę do aktualnych potrzeb i lokalizacji swojego potencjalnego klienta. A to z kolei może oznaczać dla Ciebie natychmiastową sprzedaż.

Jak to działa?

Geotargetowanie wykorzystuje dane na temat aktualnego położenia klienta i bazuje na zasadzie geolokalizacji. Pozwala to na dotarcie z reklamą do osób w czasie rzeczywistym, odpowiadając na ich potrzeby w danej chwili. Ów czas rzeczywisty plus lokalizacji niezwykle zwiększają skuteczność takiego przekazu. Na jakie pozytywne skutki możesz liczyć?

  • Dokładne dane o aktualnym położeniu klienta np. z pomocą GPS, Wifi, Bluetooth.
  • Możliwość reagowania na działa klientów w czasie rzeczywistym.
  • Dotarcie do określonej grupy klientów.
  • Możliwość modyfikacji treści w czasie trwania kampanii.
  • Różne funkcje.

Zanim rozpoczniesz kampanię, przyjrzyj się dobrze swoim potencjalnym klientom. Im lepiej ich posegregujesz wg zachowań, zainteresowań itp., tym łatwiej będzie Ci dobrać skuteczną treść reklamy.

Jakimi kanałami wykorzystać geotargetowanie?

Na tę chwilę najbardziej popularne są te 3 kanały:

  1. SMS – nie wymaga dostępu do Internetu, więc wydaje się być najwygodniejszą formą komunikacji z perspektywy użytkownika. Z jego pomocą można dotrzeć do dużej ilości klientów, często wykorzystywany jest jako pierwszy kanał do informowania o nowej ofercie.
  2. E-mail – z jego pomocą można wysyłać treści w różnej formie, od zwykłego maila po rozbudowanego newslettera, możesz także umieścić w nim przekierowanie do strony firmowej. Klienci raczej nie opierają się przed podaniem swojego maila, jest to więc okazja do budowania dużej bazy odbiorców.
  3. Powiadomienia push – choć wykorzystanie tej metody wiążę się z dodatkowym kosztem celem stworzenia dedykowanego system, koszt do tarcie do klientów jest stosunkowo niski. Dużym plusem jest też fakt, że klienci muszą zainstalować Twoją aplikację, co oznacza, że docierasz do grupy realnie zainteresowanej Twoją ofertą.

Jaki sposób geotargetowania wykorzystać w marketingu internetowym?

Podstawowym czynnikiem przy wyborze kanału komunikacji z klientem jest jego decyzja o tym, w jaki sposób chce pozostać w kontakcie z Twoją firmą. Dobrze jest zostawić swobodę klientowi i pozwolić mu zadecydować czy woli na przykład powiadomienia SMS-owe czy mailowe. To sprawi, że nie będzie czuł się osaczony przez Twoją reklamę.

Każdy z wymienionych kanałów posiada swoje wady i zalety. Wiele zatem zależy też od tego, co dla Ciebie będzie najwygodniejsze. Ważne jest, abyś pamiętał, że warto sięgnąć po nowoczesne technologie, aby zwiększyć wyniki swojej sprzedaży. Reklama, która dociera do klienta właśnie wtedy, kiedy potencjalnie jest nią najbardziej zainteresowany, to w skrócie reklama skuteczna. Warto zatem wykorzystać przewagę geotargetowania.

Facebook