E-Nowości

Świat marketingu internetowego zmienia się diametralnie z miesiąca na miesiąc. Z dnia na dzień wprowadzane są nowe innowacje w wielu dziedzinach związanych z Internetem, bardzo często pojawiają się też informacje dotyczące nowych badań związanych z e-światem. Przedstawiamy Państwu trzy nowinki / uwagi, które dotyczą głównie pierwszego kwartału 2018 roku.

Pierwsza informacja tyczyć się będzie zmiany, która diametralnie może wpłynąć na przyszłość wielu witryn internetowych. Zmiana ta nastąpi w lato, jednak wiele stron, szczególnie tych z dużą zawartością, powinno już się do niej przygotowywać. Wszystkie te witryny, które do lipca nie przeprowadzą migracji z HTTP do HTTPS, uważane będą przez „Chrome” za niebezpieczne! To właśnie w lipcu pojawi się „Chrome 68”, który nie będzie miał litości dla tych stron, które nie przejdą modernizacji. Przeglądarka ta uważała będzie wszystkie strony HTTP za niebezpieczne i będzie ona za każdym razem, gdy użytkownik będzie chciał je odwiedzić, pokazywała komunikat na ten temat. Będą mogły one nadal funkcjonować, jednak takie powiadomienia skutecznie mogą odstraszyć użytkowników do korzystania z nich, a tym bardziej do pozostawiania na nich swoich danych osobowych.

Kolejna informacja to przypomnienie, a raczej przestroga dotycząca korzystania z „Google Moja Firma”. To narzędzie jest „must have” każdej znaczącej firmy, pisaliśmy o tym już jakiś czas temu tu. Wszyscy, którzy zdecydują się na korzystanie z niego, powinni dobrze zapoznać się z jego regulaminem, gdyż nieprzestrzeganie go może być bardzo nieprzyjemne w skutkach. Szczególnie mocno przekonała się o tym pewna kancelaria prawnicza z USA, która zachęcała ludzi do udzielania opinii o niej poprzez wspomniane narzędzie. Z osób, które wypowiedziały się na temat kancelarii, miała zostać wylosowana taka, która otrzyma nagrodę. Google nie akceptuje jednak takich zachęt i gdy ich administracja dowiedziała się o całym procederze, szybko ukarała kancelarie poprzez usunięcie praktycznie wszystkich opinii. Pozostawili tylko jedną – miło z ich strony!

Niedawno opublikowane wyniki badań, które przeprowadzone zostały przez Uniwersytet Northwestern mający swoją siedzibę w stanie Illinois (USA), a dotyczyły komentarzy w e-sklepach i ich wpływu na użytkowników, z pewnością zainteresują wszystkich właścicieli sklepów internetowych, a także ich klientów. Stwierdzono dzięki nim, że ocena od 4,2 do 4,5 jest najlepsza względem sprzedaży, gdyż ocena 5,0 jest niewiarygodna dla czytających! Stwierdzono także, że 82% użytkowników poszukuje w Internecie jedynie negatywnych opinii na temat danego produktu, czy też usługi, a 80% komentarzy do nich generowanych jest poprzez posprzedażową kampanię e-mail’ową. Dzięki badaniom dowiedziano się m.in. też, że im droższy jest produkt, tym ważniejsza jest dla potencjalnego kupca opinia innych klientów na jego temat.

Śledzenie wszystkich nowinek związanych z e-marketing’iem nie jest zadaniem prostym. Zapraszamy więc na nasz facebook’owy fanpage, na którym często publikowane są informacje dotyczące nowości w internetowym świecie! Warto kliknąć „obserwuj” w górnej części fanpage’a, tuż pod „zdjęciem w tle”, by nie ominęła nikogo żadna z publikowanych informacji.

Facebook