Czy coraz rzadziej “wychodzimy” na zakupy?

Co roku zwiększa się liczba ludzi, którzy dokonują zakupów w sklepach internetowych. Z Internetu korzystają coraz młodsi użytkownicy, a Ci starsi używają go do coraz większej ilości czynności. Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w 2017 roku przybyło w Polsce około 900 tysięcy klientów online. Aktualnie jest ich ponad 13 milionów, i nie zapowiada się, że ta liczba będzie malała. Aż 75% tych osób regularnie korzysta z Internetu w celu dokonania zakupów.

Polscy konsumenci korzystający z Internetu, często zachowują się podobnie w kwestiach związanych z zakupami online. Bywa, że wyszukują oni w sklepach stacjonarnych informacji na temat danego produktu, a następnie zamawiają go drogą elektroniczną. Taka sytuacja miewa miejsce np. przy zakupie kosmetyków. Odwrotna sytuacja ma miejsce np. przy zakupie materiałów budowlanych – ludzie wyszukują informacji o produktach poprzez Internet, ale zakupów dokonują w sklepach stacjonarnych. Panowie w sklepach internetowych najczęściej kupują sprzęt elektroniczny. 64% męskiej części klientów online wydaje „w sieci” pieniądze głównie na niego. 82% Pań, które kupują poprzez Internet, najchętniej wydaje pieniądze na ubrania. Jak wiadomo z informacji Głównego Urzędu Statystycznego, w 2016 roku zamknięto w Polsce około 1,3 tysiąca stacjonarnych sklepów odzieżowych i obuwniczych.

Informacje te pokazują, że myśląc o sprzedaży jakichkolwiek produktów, warto zastanowić się, czy powinna być to sprzedaż stacjonarna. Odpowiednio prowadzony sklep Internetowy z pewnością będzie dobrą alternatywą dla wielu osób, które planują otwierać własne sklepy.

Facebook