Co zrobić, aby Twoja strona zarabiała więcej?

Na pewno zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, aby Twoja strona www była jeszcze bardziej skuteczna. Starasz się o atrakcyjne treści, tworzysz kolejne reklamy, znajdujesz nowych partnerów, ale efekt Cię nie zadowala? Sprawdź, czy zastosowałeś się do poniższych rad.

Czy aby na pewno wszystko działa, czyli audyt strony

Zewnętrzny audyt strony to inwestycja warta zachodu. Po pierwsze pomoże w prawidłowej optymalizacji strony, po drugie będzie obiektywnym spojrzeniem na serwis z zewnątrz. Taki zabieg pomoże wykryć pewne błędy, których Ty nie dostrzegasz lub może zaowocować wprowadzeniem nowych rozwiązań, o których do tej pory nie pomyślałeś. Nie zapominaj, aby na stronę patrzeć oczami użytkownika, zwracać uwagę na to, jak się po niej porusza i jakie narzędzia będą dla niego przydatne.

Pierwsze wrażenie jest ważne, ale nie koniecznie na stronie głównej

Strona główna to ważne miejsce, ale raczej dla wielkich portali niż dla mniejszych serwisów. Dla czerpania rzeczywistych korzyści ze swojej strony skup się raczej na podstronach. To one mogą przynieść Ci realny zysk.

Co za dużo to nie zdrowo – ile reklam na stronie?

Nie przesadzaj z reklamami – za dużo zdenerwuje potencjalnych klientów i sprawi, że włączą adblocka lub po prostu opuszczą Twoją stronę; za mało z kolei drastycznie obniży ich szansę na dotarcie do użytkownika strony. Mówi się, że Google poleca umieszczać na stronie 3 jednostki reklamowe.

Dowiedz się, co robi użytkownik

Znajomość zachowań użytkowników to prawdziwy skarbiec wiedzy, jeśli chodzi o Twoją stronę. Sprawdź, jakie czynności wykonują najczęściej na stronie, testuj różne rozwiązania. Wykorzystując te wiedzę, jesteś w stanie skonstruować naprawdę skuteczny serwis.

Warto publikować rozsądnie

Niby mówi się o tym wszędzie, ale jednak nie do wszystkich dociera – publikuj treści, które coś wnoszą w życie użytkowników. Muszą być ciekawe nie tylko pod względem merytorycznym, ale także wizualnym. Prosty, jasny, atrakcyjny przekaz to jest coś, co przyciągnie użytkowników. A więcej odwiedzin to szansa na większą konwersję.

Rozgość się w social mediach

Na niektórych serwisach nawet 90% ruchu pochodzi z social mediów. Wniosek jest prosty – warto zadbać o promocję w tych miejscach. Ciekawe zdjęcia, filmiki, treści pomogą Ci skierować ruch na Twoją stronę.

Często zdarza się tak, że nie musisz wykonywać miliona nowych działań. Wystarczy, że zoptymalizujesz te już istniejące. Jeśli jednak nie wiesz, jak to zrobić, zawsze możesz zwrócić się o pomoc do specjalistów. Pomożemy Ci z marketingiem internetowym!

Facebook